Välkommen till Radja.
Vi är en ljudbyrå med över 10 års erfarenhet av ljudproduktion och bakgrundsmusik.


Sedan 2003 har Radja skapat upplevelser och stärkt varumärken med hjälp av ljud. Vi är branschledande inom ljudproduktion. Vår breda kunskap och kärlek till det vi gör genomsyrar alla våra projekt. Vi samarbetar med arkitekter, designers, retail experter, teknik- och marknadsspecialister för att utveckla ljudkoncept i världsklass. Bland våra kunder finns fastighetsägare, köpcentrum, teaterscener, internationella varumärken och reklambyråer.
Boka en timmes konsultation eller beställ en hel ljudprofil – från idé till prisbelönt koncept.

  • Radja grundades 2008
  • 100+ avslutade projekt – både i Sverige och utomlands.
  • Flerfaldigt prisbelönad ljudproduktion, ljudprofilering och ljuddesign.
  • Stolta medlemmar i den internationella branschorganisationen Audio Branding Society.
  • Jury för världens främsta ljudpris, det prestigefulla Audio Branding Award
  •  Frekvent anlitade föreläsare och kreativa workshops om ljud.
  • Genom åren har vi haft förmånen att figurera i internationell media – i bl.a. USA, Sydkorea,
    Portugal och Hongkong.


Vi lever i ett medielandskap som i allt högre grad kommunicerar via ljud. Rätt ljudproduktion får dig att lyssna och känna. Musik talar om vem du är. Regler för hur ett varumärke, en plats eller en produkt låter gör att man undviker ta beslut baserade på personligt tycke och individuell smak. Ökad försäljning, nöjdare kunder och effektivare marknadsföring är några exempel på fördelarna med att arbeta strategiskt med ljud och musik.

9% ökad försäljning med rätt val av musik i butiks- och restaurangmiljöer.
52% stannar längre på en plats med rätt ljud
34% ökad lojalitet till ett varumärke med en ljudprofil

    • Starkare kundupplevelse
      Investera i en atmosfär som dina besökare upplever som intressant, levande och i linje
      med varumärket. Bakgrundsmusik och unika soundscapes höjer intrycket av såväl
      platsen, som service och enskilda produkter.
    • Ökad försäljning
      En genomtänkt ljudmiljö får oss att stanna längre och vara mer positivt inställda till att ta
      kontakt med personal. Detta leder i sin tur till en positivare helhetsupplevelse samt fler och större inköp.
    • Starkare varumärke
      Ljud och musik gör att en plats skiljer sig från mängden, en produkt blir lättare att komma
      ihåg, en podcast intressantare och att ett varumärke laddas med värden som energi,
      kvalité och trovärdighet.
    • Starkare marknadsföring
      Rätt musik adderar känslor. Att strategiskt arbeta med ljud, som till exempel en ljudlogotyp eller musikaliskt tema, stärker all form av kommunikation och ger dig fördelar i förhållande till dina konkurrenter.